onsdag 6 juli 2016

Innanför grindarna

 
Svenska flaggan, gul och blå, vackrast är ändå. Undra varför jag får den gamla versen i huvudet när jag tittar på de prunkande kungsljusen.
 
 
I går hade vi en lugn dag i trädgården, dotter och jag. Ibland blev det riktigt varmt och då är det mysigt att krypa in i clematisen, som nästan bildar en grotta i ett hörn av uteplatsen.
 
 
Bland lavendeln var det full fart och många ivriga besökare.
 
 
Gråsparvungarna är hungriga hela tiden och föräldrarna sliter. Skönt att bara titta på och min dotter tar det hon själv behöver direkt i kylskåpet. Den stressiga tiden med hungriga ungar är passerad för länge sedan. I dag ska jag vara vid hembygdsgården och visa mina bilder på eftermiddagen. Det regnar så jag blir kanske ganska ensam där.
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Underbara fina bider, och där i hörnan ser ut att vara en riktigt härlig plats att gotta sig i.

    Hittade hit genom "Musikanta"

    Ha en härlig dag, och tack för fina bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det kom många och tittade på dina fina bilder!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  3. Åh men jag tror det kom många som vill se dina fina bilder. Lavendel o fjärils-bilden här är magisk. Vilken lycka att bo på en kalkstensö.

    SvaraRadera