onsdag 3 december 2014

Ljusglimtar


Man kan fundera länge över vad denna bild föreställer. Men det var decembermorgonens enda ljuspunkt, som jag upptäckte när jag tittade ut genom sovrumsfönstret. Det är gatlyktan utanför som speglar sig i dammens vatten. Vi få som är fastboende häruppe har varsin gatlykta vid våra infarter. Lyxigt!


I går gjorde solen ett försök att tränga igenom moln och dis och lyckades nästan under några korta minuter. 


En annan ljuspunkt är den vackra vita ägretthäger som har hållit till några dagar vid norra udden. Till stor glädje för oss fågelintresserade, som därigenom också har fått en anledning att träffas ännu en gång innan året är till ända.

3 kommentarer:

  1. Vilken lyx! Alltså att ha egen belysning, det har vi inte här precis!!
    Jag tycker att du ska försöka med min julquiz - har nämligen inte fått in något rätt svar ännu. Bäst hitintills är en med 11 rätt - och det vinner man inget på. *fniss* Nej ALLA rätt ska det vara!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Den ser ut som han har kastat över sig en vit badrock,
    kan nog vara skönt i blåsten.
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
  3. Har ni egen gatubelysning!!
    Det vill vi också ha :)
    Fin surrealistisk bild tycker jag.
    //Hasse

    SvaraRadera