måndag 8 december 2014

Tänk, vilken skillnad det kan vara!


I natt regnade det 4 mm och huset skakas ibland av vindstötar. Det var runt 6 grader varmt igår och bladknopparna på syrenerna börjar skifta i grönt. Samma tid år 2010 såg det annorlunda ut.


Snön låg djup, åtminstone med öländska mått mätt.


Lilla mamma, 92,5 år gammal, verkar ha tappat lite av sin livsgnista efter sitt olyckliga fall för en vecka sedan med diverse frakturer som följd. Försvinner mina dagliga inlägg här under en tid, så vet ni att jag har annat för mig.





3 kommentarer:

  1. Visst är det stor skillnad mellan åren. Vi hade massor av snö den är tiden förra året också.
    Jag hoppas verkligen att din mamma kryar på sig igen och att ni får rå om henne en jul till!
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. <<<<<tänker på din Mamma, Vet bara att det är väldigt ont, när det gäller båckenet. Talar inte av egen erfarenhet, men min pappa var 92år när han träffade en ny kvinna, som var 90 år. De hade så trevligt och hon var så pigg. Så ramlade hon ute när de var och plockade Vitsippor. Då bröt hon bäckenbenet . . Det blev aldrig riktigt bra, jag tyckte De kunde fått ha ett par år. Men tyvärr, så blev det inte. Pappa levde tills han blev 96 nästan.
    Så pigg och klar i sitt huvud. ha,ha det blev som vanligt en lång berättelse när Hajan är i farten. Förlåt mig

    SvaraRadera
  3. Det är jobbigt när ens föräldrar blir så gamla. Min mamma blev 95 år och det sista året låg hon mest till sängs och hade det tråkigt. Jag var den enda av syskonen som bodde i närheten så det blev jag som hälsade på henne nästan varje dag. Hon var klar in i det sista, men man kunde ju inte resa bort eller planera någonting. Jag hoppas att din mamma blir bra och inte sängliggandes...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera