lördag 9 november 2013

Kupan





I går tillbringade jag eftermiddagen på Kupan. Ingen större rush så här års men kanske skönt för alla frivilliga att ta igen sig lite mellan somrarnas anstormningar. Då brukar det vara full fart med alla som ska inreda nyköpta sommarställen, ordna fester och köper både dukar, porslin och glas billigare och miljövänligare än engångsdito eller helt enkelt behöver förnya sommargarderoben. Ett och annat riktigt fynd kan man också göra om man är uppmärksam och tittar noga i det stora utbudet av prylar. Alla inkomster med avdrag för lokalhyra går till Röda Korsets hjälpverksamhet.

3 kommentarer:

  1. Hej, vi har Kupan hos oss också, fast i grannbyn som heter Burseryd. Där tillbringar min vännina o henne man mycket, pensionärer så tid finns och de gillar det också.för hjälp behövs där. Det kommer dagligen nya Syrien flyktingar som slussas hit o dit i Sverige, fynd finns att göra där. Så den Kupan har verkligen fullt upp att göra. Sen har de ett Café i samma lokaler, många samhällsbor fikar gärna där. Jag lämnar gärna saker dit också, det jag ej vill ha, vill någon annan ha, så är det.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Där var det lite att riva och leta i. Alla måste väl hitta något alla fall. Det verkade fullt med saker.
    Jag brukar köpa när jag går på sådana marknader, tycker det
    ser . sniket ut att inte handla.
    tackar

    SvaraRadera
  3. Idag har jag också varit på Kupan och visst finns det mycket saker där. En del rent skräp, men nog kan man göra fynd om man vet vad man ska titta efter.
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera