onsdag 5 december 2012

Handla julklappar



Det vita eländet fortsätter att falla ner. I dag talas det om klass 2-varning utmed kusten. Då passar jag på att handla julklappar. Visst är det bekvämt att handla framför datorn! Inget spring och ingen trängsel. Jag minns de sista jularna som yrkesarbetande, då jag fick ta mig fram i de stora varuhusen på kvällstid för att inhandla barnbarnens viktiga paket. Varningar för ficktjuvar dånade i högtalarna blandat med Stilla natt och risken för terrordåd fyllde löpsedlarna. Alla tittade sig misstänksamt omkring för att upptäcka skumma individer. Det var ju också en man som sprängde sig mitt i City, som tur var på "fel" ställe. Han hann aldrig in på det stora varuhuset eller centralstationen, som meningen var. Vi  har ganska långt att köra för att handla (vår välsorterade ICA har ändå inte  allt) sparar vi dyra bensinpengar och miljö, även om vi får betala en och annan fraktkostnad och fakturaavgift.

2 kommentarer:

  1. Visst har den nya tekniken sina fördelar! Åtminstone för den som förmår hålla hårt i konto- och kreditkort och inte faller för frestelsen att överkonsumera. Själv beställde jag nyss nya gummipackningar och nytt filter till min machinetta, den där kannan man brygger starkt, espressoliknande kaffe i. Från England, gubevars, för jag hittade ingen nätleverantör på närmare håll.

    Idag känns det som jag återvänt till civilisationen, efter att jag hittade en plats på mitt våningsplan här på kliniken där det är UTMÄRKT kontakt med det trådlösa bredbandet! Tänka sig, hur internetberoende man har blivit med tiden. Uschjamej.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med du, det är väldigt smidigt att sitta vid datorn och beställa julklappar. Jag har ännu inte råkat ut för något strul utan det har alltid fungerat, även de få gånger jag behövt skicka tillbaka.
    Förstår inte hur jag hann med allt förr, utan internet och med jobb och barn och djur och allt. Egentligen var det väl då jag behövt denna förenkling av livet!
    Irene

    SvaraRadera