torsdag 24 maj 2012

Purjolök och annat

Mina cementringar grönskar med hosta, kaukasisk förgätmigej och dagliljor
Sädesärlan njuter i Kalmar sund
En törnsångare tar ett ordentligt dopp i dammen

Plötsligt faller mina ögon på en liten plastlåda med späda gröna strån innanför dörren till växthuset. Vad är det? Visst ja, min snälla granne pratade för ett tag sedan om att hon hade gott om purjolöksplantor. Roligt med generösa grannar! Lite bråttom i dag (som vanligt). En tid att passa i Kalmar kl 10 och framåt kvällen anländer nya gäster. Ska passa på att köpa fler vattenkannor också. Jag måste ha en placerad vid varje vattentunna så jag slipper det eviga springet efter kannor som alltid står på "fel" ställe. Bilderna idag visar min "gräsmatta" som snarare är en torräng. Snart kommer den att vara översållad av blommande trift, som ser ut som gräslöksblommor för den som inte vet. Några badande fåglar har jag fångat med kameran. En i Kalmar sund och en i min damm, lite flimrigt i motljuset.

1 kommentar:

  1. Förgätmigej, är min älsklingblomma..har en kaukasisk minsann på min balkong..och några vanliga hederliga...fint..
    Åh nu är det gudagott att vara...varmt och skönt ju.,.
    Ha det fint på vackra Öland.Kram Karina

    SvaraRadera