måndag 15 augusti 2011

Stillhet


Det råder en stillhet i trädgården . Fåglarna är tysta och insekterna håller sig borta. Luften är mättad av fukt och då och då kommer en liten regnskur. 18 grader varmt, nästan tropiskt. Vattendroppar hänger tungt från bladkanterna och vattentunnorna är fyllda upp till randen. Björnbär, rönnbär och de vackra bären på benveden mognar och får sin slutliga färg. De sista näckrosorna har slagit ut i dammen och de stora flytande bladen börjar gulna. Hösten lurar bakom knuten.

5 kommentarer:

  1. God Morgon!
    Här hos mig är det oxå varmt o fuktigt men det blåser lite. I natt vaknade jag av att det regnade kraftigt så nog känns det höstlikt allt, men det är skönt det oxå.
    Ha en fin dag.
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  2. Här hos mig är det också lite höstlikt. Låg och lyssnade på regnet som föll i rikliga mängder i natt.
    Njuter av dina fina bilder.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Åh nej, nu påminde du mig om hur onödigt mycket jag suktar efter en damm på gården ... *suckar djupt* Min lilla fontän i all ära, men nog skulle det vara fint med en större, mer permanent vattenspegel bland allt det gröna.

    Ha en riktigt fin vecka, så här i sommarens sista, skälvande minuter :o)

    SvaraRadera
  4. Verkligen en mättad mognad som du beskriver så fint!

    Karinkram!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Javisst märker man att hösten så sakteliga börjar banka på dörren..
    Mycket vackra bilder som vanligt.
    Må väl
    /Ingemar

    SvaraRadera