måndag 22 augusti 2011

En aning av sommar

I går blev det till slut en riktig sommardag. Under de solglödande rönnbären bredvid den knallröda pelargonen, kunde jag sitta ute och läsa. Ovanför mot den blå himlen lekte ormvråkarna tafatt och ett par havsörnar svävade på hög höjd. I buskarna runt omkring letade årets alla nya fågelungar efter mygg och bladlöss. Jag plockade en hel skål med härliga björnbär och kom på att jag nog ska plantera en ranka till någonstans. De ger verkligen sjufalt igen.
I dag är det mulet och regnigt men varmt. Ganska skönt det också.

4 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt härlig augusti dag. Även fast det alltid är långt håll så kan jag inte titta mig mätt på hur alla olika rovfåglar busar runt på himlen. Precis som med de små fågelungarna, bättre sällskap i trädgården är svårt att få. Björnbären.. Mums!
    Må väl
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Javisst var det en underbar sensommardag igår. Jag hade hoppats på att kunna bada, men prommisen vi tog var utmed låglänta strandängar så det var inte direkt badställen tyvärr!

    SvaraRadera
  3. Tänk att det hade vi oxå här... ;o) Rönnbären lyste så klara och röda, likaså äppelträden.

    Men idag regnar det igen.....

    SvaraRadera
  4. Är det månntro martorn jag skådar på din första bild? Ja, förutom pippifågeln då ;o)

    Här är det sånt där alterneringsväder; ena dagen solsken, andra dagen ösregn. Idag har vi alternativ två och jag har varit hos tandhygienisten och betalat över 70 europengar för oral tortyr :o/ En toppendag, på alla sätt och vis :o(

    Sen har jag suttit alldeles för länge framför datorn och pulat med nya fotobloggen. Det kommer surt efter, som man brukar säga, för nu är jag så snurrig i skallen att jag knappt kan stå upprätt.

    Visst är det roligt med idel glada nyheter..? *hehe!*

    SvaraRadera