lördag 4 december 2010

Snödjup 50 cm











I går skulle jag ha arbetat på Röda Korsets Kupanbutik. Hela förmiddagen snöade det lappvantar och ingen snöplog i sikte. Någon timme före avgångstid ringde min medhjälperska och berättade att hon inte kom ut med bilen. Hos mig var det cirka en decimeter nysnö på vägen så vi beslöt oss för att inte försöka ta oss den mil som vi har till Kupan. Butiken fick vara stängd! Nu har vi en halvmeter snö förutom alla drivor. Det är verkligen en kontrast mellan de blommande exotiska orkideerna på fönsterbänken och vintervädret utanför. "Mina" fasantuppar mumsar på och nötskrikan försöker klura ut ett bra sätt att komma åt talgbollen som så retfullt hänger och dinglar i ett långt snöre. Trevlig lördag till alla och ta det försiktigt i halkan!

4 kommentarer:

  1. Ja nu kan man väl säga att ni är riktigt insnöade.Vilka fina bilder på fåglarna, underbart.Det gjorde nog inget att ni hade stängt i butiken , inga kunder tog sig nog dit heller.
    Ha en fin lördag.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jadu, när vår Herre ger ger han oftast i överflöd :o/ Ska det fortsätta snöa på det här viset vete sjutton var jag ska göra av alla undanskuffade snömassor till slut.

    Ta och skicka den där nötskrikan hit till Åland, hördu! Den har mycket att lära av mina välgödda kajor, som stundom hänger två man starkt fastklamrade vid samma talgboll. Mycket kan man väl tycka om kajorna, men de är både listiga och gymnastiska ;o)

    Ha en bra dag i skärgårdssnön!

    SvaraRadera
  3. Idag skiner solen här men kungsfiskaren får vara för de som arbetar i veckorna och vill se den nu till helgen...får se om det blir väder nästa vecka om jag tar en tur till.
    Mycket snö har det kommit...huga...men bättre det än slask o blask faktiskt...fast lite måtta får det väl ändå vara...tycker nog att det räcker för ett tag nu...men det sägs att det ska komma mera redan till imorgon...hmmm..vi får se hur det blir.
    Fin bild på Nötskrikan...härligt med örnen härunder också!!

    Ha en riktigt trevlig helg!

    Steffe

    SvaraRadera
  4. Ja det har kommit riktigt mycket snö ute och det är nog bäst att hålla sig inne om man inte behöver ut//Britt

    SvaraRadera