onsdag 23 januari 2019

Vad gör man en grå januaridag?

 
Ja, vad gör man när det är inneväder? I går sorterade jag gamla kort. En del gick till soppåsen, andra fotade jag av och sparar på USB-minne. Jag vill bli av med en del tunga, otympliga fotoalbum som ligger och samlar damm. Bilden ovan är ca 25 år gammal. Den lilla klimpen i min famn läser medicinsk teknologi på KTH nu.
 
 
Ute i trädgården hade jag besök av en råget och hennes son. De gick runt och letade efter de första tecknen på vårblommor, precis som jag brukar göra.
 
 
I vattenfallet fortsätter vinterbadarna att njuta av det friska vattnet. Det är ganska isigt vid det här laget!
 
 

1 kommentar:

  1. Här är det absolut inte en grå januaridag. Istället är det ett tunt vitt snötäcke på marken - tyvärr - och strålande sol! Det vita lär väl snart övergå till nåt blött och sen fryser det säkert på och blir vansinnigt isigt, inte bra!!

    KRAM/Susie

    SvaraRadera