torsdag 12 juli 2018

Tillbaka i min stol

 
Jag sitter på min favoritplats och en ogenomtränglig syrenhäck döljer mig för insyn från gatan. Där är det full fart på morgonen av alla semesterfirare som joggar, stavgår, rullskidåker och pressar sig till det yttersta. Många är utrustade med apparater av alla de slag och dessutom avstängda från yttervärlden genom lurarna i öronen.
 
 
Visst, det är deras problem, säger jag och halsbandsflugsnapparen, som tar ett stilla bad, håller med.
 
 
Jag återgår till att studera fjärilarna, men hör plötsligt ett mysigt ljud.
 
 
På gatan klapprar det av hovar. Gårdens hästar ska byta hage.
 
 

2 kommentarer:

  1. Kära bloggvän skulle gärna sitta där också lite i Skydd av
    allt det fina runt omkring mig.
    Usch jag bara svär och ryter, är så trött på alla myror.
    Fy tusan så jobbigt detta är. Ha det jätteskönt i din lilla vrå. kram från den ilsksina Hajan från ÖÄstergötland

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas du sitter i skuggan så du inte får värmeslag! Igår sa SMHI att vi hade 23 grader på Gotland (alltså Visby för dom tror att Gotland bara består av Visby tydligen) men vi hade 27,5!! Idag skulle vi få 24 grader, alltså 1 grad varmare. Än så länge har vi bara kommit upp till 26, men vi har ju några timmar på oss!!

    Du som kan det här med fåglar, vad gör man åt ohyfsade hyresgäster som inte ens betalar för sig. Det är sädesärlor som fått för sig att bajsa på poolens överdrag eller på poolens sittkant om överdraget inte är på?
    Vi har tornseglare i varje hörn på huset, vi har både grå flugsnappare och halsbandsflugsnappare som bor under takpannorna ovanför poolen - men dom gör inget ofog. Vi har prövat med gummiorm, ekorre i tyg (Santos), pinne med fladdrande staniolpappersremsor på och nu är vi inne på det sista. En sån där liten vindsnurra i bjärta färger och så råkar den gnissla lite (vilket vi tror bara är bra). Men allt har hitintills misslyckats!
    Vindsnurran har bara suttit uppe sen igår och den verkar tydligen LITE avskräckande, dom bajsar inte precis bredvid den utan en meter ifrån. Ormen bajsade dom nästan på. *fniss*
    Vi vill absolut inte ta bort deras bon, men om det här ska fortsätta så blir vi kanske tvungna.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera