onsdag 4 juli 2018

Det rullar på

 
Vi har det så jäktigt, vi pensionärer. I går var det dags att pensionärshandla för hela veckan. Det kräver en hel del planering men vad gör man inte för 5 procent hos ICA. Sedan var det öppethållande vid hembygdsgården under eftermiddagen. Konstigt tomt på stora 136:an bortåt 16-tiden. Varken bilar eller människor ute.
 
 
På kvällen strosade jag runt i trädgården medan gubben satt bänkad framför TV-n. Det knastrar under fötterna när man går på gräset, men det finns en och annan oas.
 
 
Här bredvid den blommande Lill Lindfors, står min lilla hjälpreda. Bra att ha för att köra matkassarna från bilen till dörren. Det är en bit att gå.
 
 

1 kommentar:

  1. Så fina foton som vanligt. Jag har min kamera på laddning, så kanske jag också kan få fram något vackert

    SvaraRadera