torsdag 5 juli 2018

En dyr historia

 
Jag var en sväng till Borgholm igår. Ingen billig historia precis. 1875 kronor för tjugo minuter i tandläkarstolen. Nu har jag en gammal amalgamfyllning mindre. Den är ersatt med modernare material som förhoppningsvis ska hålla länge.
 
 
Trevligt att passera Bengts kameler på vägen. De har tappat all vinterpäls och ser alldeles rakade ut.
 
 
Efter mer än två månaders sommar får jag nu en höstkänsla. Överallt utmed vägen står björkar med brungula löv.
 
 
Hagar och alvarsmark lyser i blekt gult. På något sätt påminner det mig om mitt hår.
 
 
Ja, det är tveksamt om det blir någon andraskörd av vall. Det regn som eventuellt kan komma i helgen handlar om mindre än en mm.
 
 

1 kommentar:

  1. Det är dyrbara minuter när man sitter i tandläkarstolen. Hoppas att den nya fyllning kommer att fungera länge.
    Ja, nu är det verkligen höstlikt. Det är förfärligt deprimerande när man ser på åkrarna. Här har man börjat skörda, en månad för tidigt.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera