torsdag 7 juni 2018

Nu knastrar det under fötterna

 
Det som vanligen är en grön gräsmatta är nu en torräng fylld av trift. Ganska vackert och lättskött egentligen!
 
 
I kanterna runt omkring börjar rosorna att blomma. Här är det en äppelros som just slagit ut.
 
 
I går eftermiddag svärmade nässelfjärilarna. Jag kunde räkna till 11 stycken på en gång från min stol i kanten av ängen.
 
 
Min vän lövsångaren tittade också intresserat på de flygande skönheterna Den torra kvisten har jag sparat med avsikt eftersom jag vet att fåglarna gärna sitter där en stund.
 
 

3 kommentarer:

  1. Japp jag har en GUL gräsmatta som en torr majsåker! Ja jag klagar inte som brukar få dra den där gräsklipparen framför mig ca 3 ggr i veckan! Man får tänka positivt och lägga tiden på annat :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Du har tur som har en massa rosor som blommar - dom flesta av mina har gått åt. Antingen förra året eller i år! Jättetrist!!
    Det jag har upptäckt här är vi har otroligt många trollsländor i år. Nyss var det en jättestor som satt på en liten metallspaljé jag har nedanför trappan till altanen. Dem satt där länge och sen flög den iväg ett par meter bara. Där blev den "överfallen" direkt av en lika stor och sen flög dom omkring tillsammans som en stor klump. Så det blir väl fler antar jag..... *fniss*
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Hej Kerstin, ja der blaue Natternkopf, blaeld, in Hagskog ist wunderschön. Ich habe gerade einige Fotos in meinen Blog gestellt.
    Unsere 4 Wochen sind leider schon wieder vorbei. In diesem Jahr war es besonders schön auf Öland.
    Ich wünsche dir und deinem Mann weiter eine gute Zeit auf dieser schönen Insel.
    Kram Marlise

    SvaraRadera