söndag 10 juni 2018

En vandring i min perfekta trädgård

 
Hoppas att ironin i dagens rubrik framgick ordentligt. Här är det inte särskilt välfriserat.
 
 
Trots mina tappra försök står det ungefär 10-1 till växterna för att tala idrottsspråk.
 
 
Men den här torra försommaren gäller det att hålla sig väl med mig. Ser de inte förtjusande vackra ut, går jag bara förbi med min vattenkanna.
 
 
Ja, här blir det väl en slurk vatten i dag också då!
 
 
Får nog fylla på kannan en gång till i vattentunnan idag. Många som visar sin bästa sida!
 
 

1 kommentar:

  1. Ja du, nu börjar t.o.m. jag - som annars älskar att vattna - att tröttna. Så igår kväll när Rolle fick på kvällsrundan med Santos upptäckte han att längst bort i "parken" var det två buskar som slokade så han var tvungen att gå dit med två kannor. Själva har jag inte varit dit och tittat ens..... Det räcker så bra med dom som finns på resten av tomten och än så länge ser allt OK ut - förutom klängrosorna! På spaljén vid infarten hade vi tidigare 5 klängrosor och 4 buskrosor, nu har vi en enda klängros som är hyfsad samt en som bara har torra grenar med lite rufs upptill. Sen är det en enda buskros, men den är å andra sidan helt fantastisk i år. Lika stor som en klängros och fylld med "blå" blommor! Gräsmattan är snustorr och fylld med vita bellis eftersom jag inte vågar klippa den för ofta!! Men den lär ju iaf hämta sig så fort vi får lite regn.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera