tisdag 5 juni 2018

Bara sitta och iaktta

 
Ibland tar jag min lilla trädgårdspall och flyttar runt till nya ställen i trädgården. Roligt att se allt från olika håll. I går hoppade några rödstjärtar runt och letade föda. Vad det är för rosalila klumpar bakom?
 
 
Jo, det är rosenrobinian som blommar som mest just nu.
 
 
Och se där! På baksidan av rosensnåret har det börjat blomma. Och massor av knoppar också. Jag tror att rosen heter Schneewittchen med stor risk för felstavning.
 
 
Där landade en nässelfjäril och samtidigt kom någon smygande bakom mig. Det var grannfrun: Jag såg något färgglatt i hörnan, som jag inte kände igen, sa hon. Stör jag? Inte alls, sa jag. Det blev en trevlig pratstund också, enbart för att jag satt mig på en ny plats i trädgården.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar