fredag 17 mars 2017

Så gick det med den planeringen

 
Gubben ska bort på annat i dag och jag tänkte passa på att tvätta lakan och hänga ut dem. När jag vaknade i morse var det regnstänk på fönsterrutorna. Så gick det med den planeringen. Mina favoritblommor har ändå slagit ut, de förtjusande små våririsarna.
 
 
I går var jag ute och klippte lite bland clematisen när jag plötsligt kände en välbekant doft, förknippad med vår. Mycket riktigt, invid väggen stack det upp en mängd med kejsarkronor. Till och med bladen har den karaktäristiska doften.
 
 
En och annan fisk tittar upp ur dammens djup, nyvakna efter sin vinterdvala. Också ett vårtecken!
 
 

3 kommentarer:

  1. Det känns som en milsvid skillnad på er vår och på vår vår här, men så ligger det mil emellan också förstås. Här vaknade jag också till regnstänk och även här hade jag tänkt mig att vara ute i solskenet idag och ta bort gammalt gräs i häcken. Men det är ju bara morgon, mycket hinner hända.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Så fina vårtecken du visar och som ändå bevisar att våren nu äntligen känns närvarande. Vill inte ha fler bakslag nu. Tack för allt fint och intressant du visar genom din fina blogg. Jag tittar in på den var och och varannan dag även om jag inte skriver :-)
    Önskar dig en trevlig helg !
    Kram från Marie i Östergötland

    SvaraRadera
  3. Det kom några regnstänk här också, men sen klarnade det upp och det har varit riktigt fint. Nog är det härligt när man upptäcker det ena vårtecknet efter det andra.
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera