lördag 10 december 2016

Utflykt i dag

 
Som omväxling tänkte jag inte stå på julmarknad i dag. Jag ska gå på julmarknad istället! Det är en gemensam julmarknad utmed "Fågelvägen" på sydöstra Öland i dag och alla byar utmed vägen har ordnat med aktiviteter, det mesta helt ideellt.
 
 
Kul att stödja sådana initiativ, man kan alltid köpa något ätbart med sig hem och fika utmed vägen.
 
 
En titt in i Naturbokhandeln är förstås ett måste när man är i närheten.
 
 
Säkert inte lika mycket folk som när vi hade boksläpp av mästerverket "Ölands fåglar" förra året (nu tryckt i andra upplagan) men trevligt ändå.
 
 

3 kommentarer:

  1. Ein sehr schöner Laden, Naturbuchhandel.
    Gestern ist dein Buch bei mir angekommen.
    Ganz herzliches Dankeschön, Kerstin!
    Es ist schon wieder auf dem Weg nach Schweden, nach Uppsala.
    Bezahlung wie vereinbart, im Mai
    mit Zinsen für die Wartezeit
    und in flüssiger Form :-)

    En mycket trevlig butik, Naturbokhandeln.
    Igår boken har kommit med mig.
    Tack så mycket, Kerstin!
    Det är redan på väg till Sverige, Uppsala.
    Betalning enligt överenskommelse maj
    med ränta för att vänta
    och i flytande form :-)
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Tack för Du hälsade på hos mig. Här har det regnat spik hela dagen " fy tusan " säger jag.Nu skall jag snart gp på Nobels prisutdelning. Det tycker jag är intressant
    Nu väntar en kopp kaffe på mig.

    SvaraRadera
  3. Naturbokhandeln är helt underbar. Finns alltid något som man önskar att ta med sig hem.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera