söndag 11 december 2016

Dimma och regn

 
Det var regnigt och dimmigt på vår utflykt till södra Öland igår, men jag gillar dimma så det gjorde inte så mycket.
 
 
Julmarknaden, som var utspridd utmed flera små byar på sydöstra kusten, såg inte ut att locka så många utsocknes besökare, säkert beroende på vädret. Däremot verkade byborna själva gilla möjligheten till gemensamt fika och andra aktiviteter, så det kanske gick ihop sig ändå.
 
 
Vi handlade grönpepparsalami och köttfärs från en gårdsbutik, marmelad och lite annat från Havtornsgården och några nya fågelmatsbehållare från Naturbokhandeln. Nu ska vi tända det tredje ljuset! Trevlig söndag!
 
 

1 kommentar:

  1. Vid flera tillfällen har vi som ni gett sig av till lokala små julmarknader - men oj vad besviken jag har blivit. Dom har inte haft mycket att bjuda på faktiskt.
    En gång utannonserades en i en närbelägen socken i tidningen, så vi åkte naturligtvis dit. Det stod MASSOR av bilar utanför, så jag trodde direkt att där skulle det vara mycket att titta på. Rolle tog vår dåvarande hund Penny och skulle gå ett varv i skogen utanför.
    När jag kommer in i den stora lokalen så tystnar sorlet och ett 50-tal huvuden vänder sig och glor på mig. Alla satt ner vid långbord och fikade - och ALLA kände tydligen varandra! Det fanns två små bord, ett med ett tiotal hemgjorda hemska julsaker och ett med lite loppisprylar!!
    Jag gick snabbt ut och hämtade Rolle och så åkte vi hem..... Ingen kul upplevelse precis, så den gör vi inte om.
    Men...efter en tidig lunch ska vi ut med Santos i skogen och passar nog då på att åka förbi ett ställe där marknaden brukar vara "lite" större.
    KRAM och trevlig advent - Susie

    SvaraRadera