torsdag 24 november 2016

Hur var det då?

 
Det är roligt att titta tillbaka på gamla bilder från samma datum som dagens. För fyra år sedan hade jag besök utanför av den här vackra sparvhöken, som satt och vred huvudet ur led för att hålla koll på alla småfåglar runtomkring.
 
 
Emellanåt var han förstås tvungen att se vad jag hade för mig också.
 
 
Dagens urval av maträtter satt uppradade och hade ännu inte upptäckt sparvhöken. Hur det hela slutade? Inte vet jag, men ungefär 90 procent av alla försök att fånga en fågel misslyckas, har jag läst någonstans. Det är tufft att vara sparvhök!
 
 

2 kommentarer:

  1. Das erste Bild sieht ja verückt aus.
    Sperber mit Maske :-)
    Bei uns im Garten gibt es fast nur noch Spatzen.
    Die Meisen haben keine Chance ans Futter zu kommen.
    Manchmal kommt der Sperber und versucht die Spatzen zu fangen.
    Er verliert fast immer.

    Den första bilden ser bara galen.
    Sparvhök med mask :-)
    I vår trädgård finns det nästan bara sparvar.
    De Talgoxe och Blåmes har ingen chans att livsmedel att komma.
    Ibland Sparvhök kommer och försökte fånga sparvar.
    Han förlorar nästan alltid.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Det var som tusan, vilket fint matställe de har hos Er de små liven.
    Det är en jättevacker bild, tycker jag-

    SvaraRadera