lördag 5 mars 2016

Fredagsmys igen

 
I går var det riktigt dimmigt här och de avlövade trädens silhuetter i dimman är ett av mina favoritmotiv. Det kan vara så vackert!
 
 
Lite döljande dimma hade inte varit i vägen här. Lördagsmorgonens tidning bjöd på en frukostchock, som det brukar heta på löpsedlarna.
 
 
Vi hade gäster i går kväll och trots uppmaning att inte ta med något fick jag de här vackra tulpanerna som passade så bra i min kruka från Paradisverkstan.
 
 
Vitt och grönt är så fräscht. Dessutom fick jag en stor påse hemodlad potatis och en burk marmelad. Nu kan vi njuta av alla gåvorna under veckan som kommer!
 
 

5 kommentarer:

  1. Grattis till tidningsartikeln .
    Trevlig överraskning på morgonen. :-)
    Ha en trevlig helg.....Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig chock, grattis till den, *fniss*
    Kan man möjligen läsa den artikeln på datorn, var går man in på då ?
    Den färgen på tulpanerna älskar jag, såååå fina.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  3. Det kan ju inte vara annat än hälsosamt med en frukostchock nu och då. Adrenalinkick!
    Grattis till artikeln och till vänner som hämtar matiga, nyttiga gåvor.

    En trevlig helg önskas!

    SvaraRadera
  4. Det är ju bra när det händer trevliga saker i dimman, eller hur?

    SvaraRadera
  5. Men, så trevligt att få en uppskattning av det slaget. Och helt välförtjänt vad jag förstår. Lite full i skatt blir jag av beskrivningen "inflyttad" och jag undrar hur länge ni har bott där. Ibland är man inflyttad resten av livet. Som jag antagligen betraktas som, trots att jag bott i Norrland halva mitt liv.

    SvaraRadera