onsdag 23 mars 2016

Dymmelonsdag

 
Dymmelonsdag, då skulle metallkläpparna i kyrkklockorna bytas ut mot träkläppar som gav en passande ton inför långfredagen. Passar extra bra i år med tanke på de sorgliga saker som händer i vår omvärld.
 
 
Man orkar inte ta in alla hemskheter. Skönt att sitta här och titta på blommorna som en viss tjur vid namn Ferdinand.
 
 
Ännu så länge ser det lugnt ut på Blå Jungfrun men det ändrar sig nog under det kommande dygnet när kvastarna landar en efter en. Skönt att det finns någonting att skoja om.
 
 

4 kommentarer:

  1. Håller med dig Kerstin att man orkar inte ta in allt hemskt som sker nu. Man får försöka att njuta av sin närhet och att våren utvecklar sig fint nu. Fina bilder du delat.
    Vilken tur vi har som har Blåkulla och resan dit nu att se fram mot :)

    Önskar dig en fin onsdag !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  2. Det skulle ju vara kul med Blå jungfrun, men efter sista benbrotten sitter jag inte så bra på kvasten. Rullatorn får jag väl inte heller upp på den. Ha det så bra
    om Du kommer dit. hälsar Hajan

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen svårt att ta till sig allt och jag känner att jag orkar inte riktigt göra det heller.. Rätt eller fel? Ja det upp till var och en.
    Det blir ingen resa för mig i år men jag ska tänka på er :)

    SvaraRadera
  4. Auch du zeigst schöne Frühlingsbilder.
    Ja, es ist furchtbar, was in der Welt Schlimmes passiert.
    Aber ich hoffe,
    dein Bessen ist startklar :-)
    Ich wünsche dir schöne Ostertage

    Även du visar vackra våren bilder.
    Ja, det är fruktansvärt vad som händer i världen dåligt.
    Men jag hoppas
    din Bessen är klar :-)
    Jag önskar er vackra påsk....kram Marlise

    SvaraRadera