lördag 20 februari 2016

Glad för det lilla

 
Det är de små glädjeämnena som förgyller vardagen. Till exempel när en kanin skuttar förbi så snabbt att jag inte hinner ställa in kameran. De är verkligen jättesöta men det är dags att börja störa dem ordentligt så de inte blir bofasta i min trädgård. Jag är dessutom glad för att jag har städat linneskåpet den här veckan och plockat ihop en hel kasse med dukar till sommarens loppis i hembygdsgården.
 
 
Medan Sveriges nationalfågel tog sig ett bad i dammen hann jag också plocka ihop en rad bilder till en visning jag ska ha nästa vecka. Skönt att ha det klart.
 
 
Jag hann också med en tur till Rosas handel med deras härliga korvar och ostar. De har öppnat igen i veckan efter en välförtjänt vintersemester. Jag tittade ner en stund till Högby hamn där det var ett magiskt, vackert ljus över vattnet trots dimman. Nu får vi se vad lördagen kommer att bjuda på.
 
 

1 kommentar:

  1. Bra tips med dukarna. Jag har många som bara ligger i skåpet eftersom jag själv aldrig använder prydnadsdukar. Det sista fotot är verkligen vackert!

    Kram från Ingrid som önskar dig en skön helg. Tavlan med båtarna är snart färdig. Jag tycker att jag fått till vattnet ganska bra nu.

    SvaraRadera