fredag 15 maj 2015

Klämdag

 
Men himmel! Nu har halva maj redan passerat. Jag hinner knappt fatta att våren är här förrän det är sommar. Och jag har bara hunnit hälften av allt jag vill och måste göra.
 
 
Liljekonvaljerna knoppas och skolavslutningen närmar sig. Jag måste nog öka takten lite men jag bara måste ha mina timmar i naturen varje morgon. Dem ska jag leva på hela det mörka halvåret sedan,
 
 
Jag såg ett litet spöke i går. Eller vad var det för trassel som tittade på mig med mörka ögon? Jo en ruvande mås!
 
 

2 kommentarer:

  1. Det är för sent med Liljekonvaljerna, om de kommer nu. Där jag bodde förut fick jag alltid en bukett av en granne
    när jag fyllde år. Men i år har jag inte hört något av någon om att de skulle vara klara. Det är konstigt i år
    tycker jag, med både det ena och andra.
    Ha det bra ed dina små vackra spöken. kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig att tiden rusar iväg så förfärligt fort. Även de yngre tycker att tiden går fort.
    Jag har 'efterlyst' en extra månad på året mellan maj och juni, det behövs minsann.
    Jag har sett att liljekonvaljer är påväg att slå ut.
    Den påminner mig verkligen om skolavslutningen.

    SvaraRadera