söndag 17 maj 2015

B´Ströö Träd & Buskar

 
I dag tänkte jag att vi kunde ta en sväng förbi Boel, sa jag och maken bleknade märkbart. Kanske bäst att vi kopplar på släpkärran, lade jag till, vilket fick hans nervositet att öka ytterligare.
 
 
Men visst kan Boels urval av plantor locka till många spontana inköp. Hon gillar ovanliga former och färger på blad och det märks tydligt när jag botaniserar bland alla nyinkomna plantor.
 
 
Dessutom har det hänt mycket i plantskolan under vintern. Området har utökats liksom sortimentet...
 
 
...och nu finns det till och med en liten lokal med försäljning av fröer, redskap med mera.
 
 
Boel har många långväga kunder som gillar hennes unika urval. Gå gärna in och titta på hennes hemsida som heter samma som rubriken på det här inlägget.
 
 
Vad jag köpte den här gången? Jo, en stor kornell och en liten planta martorn och alltihop gick in i bilen!
 
 

1 kommentar: