fredag 20 februari 2015

Venus - aftonstjärnan


Man kan ha mycket roligt med en kamera. I går kväll strax efter solnedgången lyste planeten Venus in genom altandörren. Skulle det gå att ta en bild av den?


Nej, det gick inte så bra. Det krävs ett stativ och hur jag än försökte ta stöd av dörrkarmen darrade jag till oavsiktligt gång på gång.


Men det blev ändå lite spännande bilder.


Hur kunde det plötsligt bli två långa ljusstreck?


Va! Störtar planeten??


JA, roligt kan man ha nästan när som helst.



1 kommentar:

  1. Ha, ha är det sant ? jag har aldrig sett Venus, men Karlavagnen, och andra stjärnbilder. Uppe i Lappmarkerna, vi bodde på Björkudden uppe vid Lapp-porten.
    Så mycket fint på himlavalvet hade vi inte sett förut, min gubbe och jag.
    Likaså när vi varit till sjöss, då är det så mycket stjärnor som man
    inte kan se eljest. Men deta fenomen som Su visar har jag aldrig sett förut.
    Visst är det intressant.
    Hajan

    SvaraRadera