torsdag 21 augusti 2014

Jag tjatar på


Jag har berättat förut om min frilandshibiscus. Lite tjatigt kanske att prata om den igen, men den är så fantastisk och jag stannar ofta upp framför den och beundrar blomprakten.


Färgen är nästan himmelsk...


...och storleken på blommorna går inte heller av för hackor.


Lika fantastisk är också den lilla plantan med dubbel hibiscus som jag har inomhus i en kruka. Ungefär varannan morgon ligger en vissnad blomma på fönsterbrädan medan en ny knopp är på väg att slå ut och så har det varit hela sommaren!



5 kommentarer:

  1. Det är väl inget tjatigt, blomman är ju jättevacker. Så bra med den blå färgen, det heter ju de tusen Sjöarnas land, passar ju perfekt.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig om att den har en himmelsk färg, så vacker, förstår att du njuter av den.
    Jag njuter av alla dina vackra bilder från Öland, det är så roligt att få se allt du fotograferar.
    Ditt inlägg om den nya tidens väderkvarnar intresserade mig lite extra. Först när de började dyka upp i våra landskap tyckte jag att de var förskräckligt fula men nu har jag till min egen förvåning, sedan något år tillbaks, upptäckt skönheten med dessa jättar som snurrar runt och producerar miljövänlig kraft.
    Ha det gott.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Fin blomma och vacker färg - håller helt med :-).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte en vit frilandshibiskus av Boels blommor i augusti. Hoppas mycket på den till nästa år! Din blomma har ju en fantastisk färg och imonerande storlek!

      Radera