onsdag 2 juli 2014

Tiden går...

Rosarium Uetersen

Till min fasa upptäckte jag i går att det är full fart på högsommarblommorna och hallonen börjar skifta i rött! Jag, som tycker att sommaren precis har börjat, hänger inte med längre.


Vildpelargonen "Australe" börjar skicka ut små söta blommor, där den hänger och sakta gungar i sin ampel vid entrén.


Borta vid växthuset blommar kryddsalvian och skapar en vacker inramning åt krukorna på arbetsbordet.


Och överallt hittar jag små strålande solar av både enkel och dubbel mattram. Fint! I dag ska jag försöka hinna plantera de plantor jag köpte med mig från Edins Lustgård och ge några andra behövande större krukor. Visst ja! Det är fördrag i hamnen ikväll om skeppet Mars, som ligger på djupet här utanför kusten. Får försöka komma iväg på det också.



3 kommentarer:

  1. Visst är sommarblommorna väldigt fina nu, men mina petunior har lidit av kylan och regnskurarna. Nu vill de ha sol och värme.
    Hoppas att du kommer iväg på det där föredraget!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jag ser också att det är högsommar, min lavendel är på väg att slå ut.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Kerstin och tack för din kommentar som kom för ett tag sedan.
    Ser att du är som jag, hinner inte med allt och allting blommar redan! Även jag planterade om lite krukodlingar igår, tomater bl a.
    Hmm, tror det är en dubbel mattram jag har i mina rabatter. Ha det så bra! /Pia

    SvaraRadera