onsdag 21 september 2011

Gratis lyx


Vilken eftermiddag det blev i går! Jag struntade i alla plikter och satte mig i solen någon timme med en mugg kaffe och en bok. Det var nästan alldeles tyst, bara flaggstångslinan som slog lite ibland när en liten vindpust passerade. Långt, långt borta hördes det regelbundna ljudet från en vedkap. Nästan rogivande det också. Solen värmde ordentligt och jag lade ifrån mig boken och tittade runt. Det mesta blommar fortfarande och ingen frost har drabbat oss ännu.Härligt! 20 september och sommarkänsla!

5 kommentarer:

  1. Vi hade också ett vidunderligt fint väder på eftermiddagen och njöt av att sitta ute och dricka kaffe tillsammans, titta oss omkring och bara vara. Det gäller att ta vara på de sista sköna solstrålarna innan vintern är här.

    En fin dag önskas
    Karinkram!

    SvaraRadera
  2. Men gud, så fin trädgård du (ni) verkar ha! Det är ju inte så ofta du visat mer än närbilder på något, så det här var roligt :o) Vilken tjusig mur till exempel!

    Det var en riktig toppeneftermiddag igår och jag njöt i fulla drag medan jag röjde i växthuset och plockade bort hinkvis med nedfallna plommon. Såna höstdagar vill jag ha fler av!

    SvaraRadera
  3. Det var en fin läshörna du har och vilken härlig trädgård, och den där muren!

    Lite roligt att du la ut en bild på hur du sitter och läser den där boken, för jag har gjort nästan exakt samma sak, med samma bok. Men det var i fjol.

    SvaraRadera
  4. Åh, så härligt. det gäller att ta till vara dessa dagar, de börjar bli lätt räknade så här långt fram på hösten.
    Må väl!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  5. Hej på dej Kerstin ;-)

    Vilken härlig dag man blir härligt glad (vem var det som sjöng den en gång?

    Säger som andra härovan; vilken härlig trädgård ni har.

    Ingemansson har jag aldrig läst något av, men jag tror bestämt att där ligger något på lut i sovrummet. Just nu har jag fastnat i den jag håller på med, det händer ibland.

    Kramar på dej

    SvaraRadera