lördag 24 september 2011

Humlelycka


I går upptäckte jag att humlorna är riktigt lyckliga över den sent blommande skäggbusken. De besökte de klarblå blommorna gång på gång och surrade förnöjt omkring grenarna. Nu är det en vecka kvar till Ölands skördefest och alla ligger i startgroparna. En del bjuder till och med in till generalrep den här helgen för att kunna testa ljusanläggningar och annat innan den stora invasionen kommer. Efter nästa helg kan man tro att lugnet lägger sig över ön men så är det inte riktigt. Då är det bara en månad kvar till den stora julmässan i Skäftekärr och förberedelserna för den är redan påbörjade. Så här håller vi igång! Jag läste förresten ett roligt inlägg i morgontidningen, skrivet av en journalist som blivit utvald att sitta i juryn för en kroppkaketävling under skördefesten. Det är ju ett riktigt hedersuppdrag. Hans stora problem är att han egentligen inte är så förtjust i delikatessen och på sin höjd kan äta ett par stycken medan de äkta ölänningarna kan sätta i sig både tio och femton. Ja, problem finns det av alla sorter!

2 kommentarer:

  1. Skäggbusken är fin! Undrar om jag har sett en sådan tidigare..
    Ja, nu har ni full fart kan jag tänka, nu när vi vilar ut:)..
    Kroppkakor åt vi också när vi var till Öland, ett måste förstås, man skall ju smaka på specialiteterna men jag är nog som journalisten..äter nog men helst bara en:)

    Ha det gott!
    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Hej på dej Kerstin! Kroppkakor, har jag aldrig smakat, kan undras om det är gott! Det har varit en trevlig men intensiv dag här ville ju titta till mina bloggkamrater så här framåt kväll, men nu tänker jag sjunka ner framför tv. Skulle tro att det inte tar så lång stund innan jag knoppar. Vet du vem jag träffade idag... Kalle Moreus!

    Kramar från Ingela

    SvaraRadera