tisdag 19 april 2011

Plötsligt händer det...




..när jag går där på en strand på norra Öland. En havsörn sveper rakt över mig på väg ut till viken som är fullpackad med sjöfågel. Jag hinner knappt få upp kameran förrän ögonblicket är förbi. I nästa sekund hörs fladdret från tusen vingar och måsarnas varningsrop och sedan är örnen utom synhåll. I går var det en riktig sommardag här. Vi pustade och stånkade i våra långkalsonger och ylletröjor när vi satt på en bänk utanför en sjöbod och drack vårt medhavda kaffe. I dag blir det nya utflykter med våra gäster och kanske vågar vi lämna de långa kalsongerna hemma. Det ser ut att bli en lika fin dag idag.

9 kommentarer:

  1. Oj, det var en fin bild på havsörnen, som tyvärr livnär sig på andra fåglar :(
    Den ser jag även här och det blir ett förskräckligt liv när den närmar sig fågelkolonier!
    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  2. WOW vad mäktig, visst ser den fri ut där den svavar viss om sitt övertag. Trist för de mindre fåglarna men så är ju naturens gång. Vi människor är nog som art ett betydligt större hot i naturen. Jag hade nog satsat långkalsonglöst ;-) Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. ojojo va häftigt!!! Vilken känsla..du fick med hela Örnen..snyggt...vad vacker den är..den är ett rovdjur..ja...det finns det gott rovdjur..i naturen, så jag förstår att måsarna blev ängsliga..Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Härligt se alla dina vårliga bilder, det är ju några inlägg jag hade att titta igenom.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  5. Häftigt!! Grattis till en fin upplevelse!!

    SvaraRadera
  6. Wao, vilken bild!
    Jag var tvungen att förstora upp den. Och såg då vilka "fötter" den har. Förstår att dom kan "knipa" med en liten hund....
    Blev nämligen varnad för det när en kompis och jag var ute i skärgården med hennes lilla hund. Dom bofasta sa att ha inte hunden lös och under uppsikt hela tiden. Vi hade örnen ovanför oss mest hela dan... Och hunden höll vi krampaktigt i.. ;o))

    SvaraRadera
  7. Det är de sällsynta ögonblicken man skall leva på. Ibland sker de och man blir snudd på knäsvag. Härliga bilder! Grattis!

    SvaraRadera
  8. Grattis till ett mäktigt möte av en mäktig fågel. Förutom minnesbilder så blev du rikligt belönad med fina digitala bilder av det hela.
    Må väl
    /Ingemar

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen häftigt! Vilken fågel. Sen kanske det inte är så kul för de andra fåglarna, men det är ju naturens gång. En härlig dag har det varit hos mig också. Shorts och t-shirt är det som gäller - långkalsongerna är nedpackade! Ha en fin påsk om vi inte hörs innan./Anette

    SvaraRadera