tisdag 8 februari 2011

Blåsig natt







Det har blåst riktigt friska vindar i södra Sverige i natt. Utanför fönstret virvlar gamla höstlöv runt och vinden spelar orgeltoner kring husknutarna. Det är strömlöst på många håll men vi har klarat oss. Underkylt regn tillsammans med hårda byiga vindar är en dålig kombination och det blir säkert en och annan som glider av vägen idag. I väntan på lugnare väder visar jag några soliga isbilder från i söndags och ett foto av den lilla entitan som tuggar på ett stort frö. I går kväll skrattade jag flera gånger åt det sorglustiga dramat "Gynekologen från Askim". Skönt med bra underhållning utan reklamavbrott!

7 kommentarer:

  1. Håller med dig , det är så härligt när dom bra programmen går på SVT så man slipper den hemska reklamen. Och 4:an har då blivit alldeles tokiga med sina reklamavbrott, hinner bara börja förstå vad jag tittar på så är det paus och sen har jag tappat tråden, tjatigt.
    Hälsar
    Eva

    SvaraRadera
  2. Jaha du Kerstin!

    Jag är rädd att atlantspaningen inskränker sig till kartongen!
    Kram Anne-Marie

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Det går framåt med atlantspaningen!
    Ser fram mot "gynekologen" ikväll. Det brukar bara buffra om man försöker samma dag som programmen går.
    Kram Anne-Marie

    SvaraRadera
  4. Hej Kerstin

    Har inte glömt dig och bloggen din, jag har läst men nu trängtar jag efter min säng. Du, jag var här och jag återkommer min vän Ser fram emot att vakna till vårväder. Ha det gott Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Här har det blåst och snöat riktigt igen//Britt

    SvaraRadera
  6. Shit ja..vaknade i morse med nysnö...vill inte ha, men det var ju bara att ploga sig fram till cykelstället..kom på att cyklen är ju stulen, så det blev bilen idag....Tänk att promenera obehindrat, utan ishalka,,det ska bli så snart va?? Blåser här med, i Närke..Kramis

    SvaraRadera
  7. Visst har ni haft en ovanligt dramatisk och besvärlig vinter i södra Sverige?

    Just då jag tittade på fotot av entitan så blinkade jag till och tyckte precis att hon rörde på näbben, så jag blev tvungen att stirra en lång stund för att kolla att det inte var en film du lagt in.

    En del fåglar har återkommit till vårt fågelbord nu, bland annat talltitan, denna lilla fågel som kan matas i handen.

    SvaraRadera