lördag 4 september 2021

Fem grader plus


Jag tyckte minsann att det kändes svalt i går kväll och nu på morgonen visade termometern plus fem grader. SMHI lovar lite varmare väder igen om några dagar. Vi får väl se hur det blir med det.


Det är gott om björnbär i år och tittar man lite mer noga, så finns det blåhallon också. Eller salmbär som man säger på grannön. Jag brukar inte plocka dem, men ett och annat slinker in i munnen. Hur som helst, hösttecknen hopar sig och jag gillar faktiskt hösten, den lugna årstiden, åtminstone i naturen.


Snart ska jag träffa lilla barnbarnsbarnet igen. Ska bli så mysigt! Det är ett tag sedan jag skjutsade egna ungar i vagnen. Fast ibland känns det som i går. Och den där kappan! Den var något av en favorit! I det liv jag lever nu funkar det inte så bra med yllekappa. Det är mest vindtätt och täckjackor som gäller.







 

2 kommentarer:

  1. +4,9 hade vi som svalast. Inte vill vi har frost ännu!!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Varma dagar och kyliga nätter. Mysigt att få träffa lilla barnbarnsbarnet! Och vilken härlig bild på dig i den rutiga kappan...
    Kram från Titti

    SvaraRadera