onsdag 18 mars 2020

Vi fortsätter att umgås


Här fortsätter vi att umgås, grannarna och vi. Visserligen har vi infört några mindre säkerhetsåtgärder, men det är mest för att barnen inte ska vara oroliga. I går till exempel sågs vi en stund ute i naturen. Vi höll förstås ett behörigt avstånd på cirka 100 meter, men det var trevligt ändå!


Med dagens teknik fungerar det mesta!


Jag pratade med mamma (98 år) i telefon. Hon var bekymrad över att folk hamstrade så att jordgubbskrämen var slut i hennes butik. Jag, som inte köpt sådan kräm på säkert 25 år, blev sugen och inhandlade ett paket i vår suveräna butik. Eftersom vi har femtio mil emellan oss, kan jag inte bjuda mamma. Vi får äta själva.



3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig smakat sån kräm, man kanske skulle göra ett försök, för jordgubbskräm kan ju vara väldigt gott.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Min gubbe älskar fruktkrämer - men dom måste vara hemkokta! Däremot så äter han gladeligen antingen nyponsoppa eller blåbärssoppa - som luktar kemiskt medel om - varje dag till filmjölk. Så jag tror att jag nån dag ka lura i honom sån där färdig kräm.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Super, das ihr 100 Meter Abstand halten könnt.
    Bei uns ist fast nichts mehr erlaubt.
    Wir dürfen nur noch aus dem Haus für wichtige Dinge.
    Wir müssen 2 Meter Abstand zu anderen Menschen einhalten.
    Wir dürfen bis Ende April nicht mehr reisen,
    nicht innerhalb von Deutschland und schon gar nicht ins Ausland.
    Corona hat uns fest im Griff.
    Gut, das ihr in Schweden noch nicht so betroffen seid.
    Bleibt gesund!

    Fantastiskt att du kan hålla dig 100 meter bort.
    Hos oss är nästan inget tillåtet längre.
    Vi får bara komma ut ur huset för viktiga saker.
    Vi måste vara 2 meter från andra människor.
    Vi får inte resa förrän i slutet av april
    inte inom Tyskland och verkligen inte utomlands.
    Corona har ett fast grepp om oss.
    Det är bra att du inte är så drabbad i Sverige än.
    Håll dig frisk! Kram Marlise

    SvaraRadera