tisdag 9 oktober 2018

Vad ska vi äta idag?

 
Men vad ska vi äta idag? Den eviga frågan! Inte hittar jag något färdigt i frysen heller. Jag får börja om med matlagning i storformat, som räcker för många dagar. Raggmunk och fläsk? Jättegott, men det får vänta tills potatisen vintrat till sig lite.
 
 
Kanske skulle lyxa till vardagen lite? Bilden är från hotell Borgholm, där de fått många erkännanden för sin matlagning.
 
 
Äsch, det får bli något enkelt av höstens delikatesser. Fast inte lökpaj igen. Det åt vi två dagar förra veckan. Det är pensionärsrabatt på ICA i dag också, så jag får tänka medan jag handlar. Någon gryta på svenskt kött och svenska grönsaker kanske. Jag får se!
 
 

1 kommentar:

  1. Raggmunk lät gott! Det får bli middag här hos oss någon dag.
    Härligt med alla grönsaker som är nyskördade. Kokade en "skördesoppa" förra veckan. En stor balja som räcker många middagar. Bara att ta upp från frysen och värma. https://ibeppansgrytor.blogspot.com/2018/10/maggans-skordesoppa.html

    SvaraRadera