onsdag 22 augusti 2018

Pigg som en 96-åring

 
Jag är så glad! Jag sitter med ytterdörren öppen och lyssnar till regnet, som äntligen faller ner. Under tiden surfar jag lite hit och dit på datorn.
 
 
Men titta där...jag hittar plötsligt några uppgifter om en avlägsen släkting, som jag inte har sett förut. Jag måste ringa mamma och berätta.
 
 
Ivrigt berättar jag och får till svar av mamma, 96: " Det där sa du för flera år sedan."
Plötsligt kände jag mig inte så glad längre. Dags att krypa ner och dra något gammalt över sig?
 
 

4 kommentarer:

  1. Grattis till en pigg mamma som har koll på vad som händer.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. vISST ÄR DET UNDERBART, VILKEN VAKEN MAMMA Du har. Det är vi människor i ett nötskal, Jag läste i min dagbok, något som jag alltid glömmer, bredvid de orterna har jag skrivit, skall det vara så jäkla svårt att komma ihåg,Tänk det hjälper ändå inte.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Endlich Regen!
    Das war ein Sommer.
    Mir war er viel zu heiß.
    Wir fahren am Samstag wieder für 3 Wochen nach Schweden.
    Nicht nach Öland diesesmal, sondern nach Halmstad.
    Und ich sehe im Internet, dort ist es schon viel kühler.
    Auf Öland ist es jetzt bestimmt auch wieder ruhiger,
    da wünsche ich dir eine gute Zeit.

    Slutligen regn!
    Det var en sommar.
    Han var väldigt varm för mig.
    Vi åker tillbaka till Sverige i 3 veckor på lördag.
    Inte till Öland den här gången, men till Halmstad.
    Och jag ser på internet, det är mycket kallare där.
    På Öland är det verkligen lugnare nu
    Jag önskar dig en bra tid.....Kram Marlise

    SvaraRadera