söndag 6 augusti 2017

Mitt i turistströmmen

 
Det blev en tur till Ölands norra udde igår kväll. Jag vet att det kryllar av turister där fortfarande, men jag måste ändå göra ett försök.
 
 
Jojo, det var fortfarande fler människor än fåglar. Några små skrakungar verkade ändå obekymrade och letade mat medan mamma vaktade på lite avstånd. "Will you please take a photo of me?" säger plötsligt någon och sträcker fram en gammal sliten mobil. "OK, show me how to do" säger jag snällt. Jag förstår mig inte på sådana där apparater. Så fort man rör vid den ändrar den inställning. Nåja, han blev väl nöjd till slut. En glad indier med fyren som bakgrund.
 
 
Själv föredrar jag att fota örnen. Visserligen i kvällens motljus men ändå!
 
 

1 kommentar:

  1. Lyckliga du som har möjlighet att se dessa majestätiska fåglar. (Jag tänker ju då på den sista bilden!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera