fredag 19 maj 2017

Allt som fladdrar är inte fåglar!

 
Under mina fågelspaningsturer ser jag förstås mycket annat också. Till exempel pyttesmåfjärilar som snabbt fladdrar omkring. Jag kan få följa dem länge innan de sätter sig någon sekund.
 
 
Titta vilka otroligt vackra men diskreta färger den här lille parveln har. Så fort jag hinner ska jag leta efter namnen på dem i min stora, tjocka bok om dagfjärilar.
 
 
Årets första slända hittade jag också! I morgon ska jag iväg tidigt på en spännande utflykt med historiska förtecken, så då blir det ingen blogg. Trevlig helg !
 
 

2 kommentarer:

  1. Njutbara bilder som vanligt! Alltid lika kul att följa med på dina strövtåg...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Hittade hit av en slump. Vilka vackra foton. De enda fjärilar jag ser här i Sala är citronfjärilen. Ha det gott // Leila

    SvaraRadera