söndag 15 maj 2016

I´ts raining gold, halleluja!

 
Visst är det mysigt med blå himmel, blått vatten och sol, men i dag lyssnar jag till ett av de vackraste ljuden. Det smattrar på rutan, drippdroppar i dammen och skvalar i vattentunnorna. Det regnar på Öland!
 
 
För varje dag som har gått har det knastrat allt mer under fötterna när jag går min promenad över ängarna, jag har fått luta mig allt djupare över vattentunnorna för att få upp de sista dropparna och tidningarna är fulla av både varningar och tips beträffande vattenläget.
 
 
Så...varje mm som kommer idag är så välkommen och efterlängtad!
 
 

2 kommentarer:

  1. Ännu inte en droppe här, men jag hoppas att både Öland och Gotland kan få några välbehövliga skurar. Pingstregnet brukar man ju kunna lite på.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det önskar jag med, hörde och såg på TV att det är svårt med vattenbekymret både på Gotland och Öland. Det är ju dricksvatten ni behöver, eljest finns det väl vatten.
    Har aldrig tänkt på det vattnet, så dum man är och korttänkt ibland.
    Hos oss är det tidig höst kan man säga. Nej nu målar jag nog fan på väggen.

    SvaraRadera