onsdag 3 juni 2015

Längst ut

 
Det blåser värre än vanligt! Upp till 20 sekundmeter i byarna och oxelträden längst ut på Fyrön hukar sig i vinden. Träd förresten, här ute blir de aldrig högre än buskar.
 
 
Jag fick hålla i hatten med ena handen och kameran med den andra, så det var omöjligt att fånga alla ladu- och hussvalor på bild. Ett par stycken avtecknar sig här mot fyren men det var mängder av dem som flög tätt, tätt omkring mig hela tiden.
 
 
På den här sidan var det lite lä, lagom så jag kunde hämta andan en stund och lyssna till rosenfink och näktergal innan jag gick vidare.
 
 
Det är verkligen tjärblomstrens tid nu och hela ön är översållad av dem.
 
 
Ofantliga mängder tjärblomster lite uppblandat med skira hundkex. Vackert!


2 kommentarer:

  1. Åh så vackra färger med alla Kärrblomster, jaa det har verkligen blåst, min lilla tös sa hade jag inte haft 2 bärpåsar
    att bära vet i sjutton var jag hade tagit vägen.
    Här har det nyss regnat, men just nu skiner solen igen
    man får vara glad för det lilla, hälsar Hajan.

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen en härlig grönska och överdådig blomning i år - så vackert!
    Det blåste friskt igår när vi kom ner till husvagnen igen.
    Härligt att vara här ett tag och njuta av naturen!
    Kram

    SvaraRadera