torsdag 11 juni 2015

Andra rosor

 
Ordentligt inpudrade av tallfrömjöl har nu näckrosorna börjat slå ut.
 
 
Det är de enda blommorna i trädgården som inte behöver vattnas just nu. Säjer jag självsäkert, men om det inte kommer några ordentliga regnskurar snart, måste vi nog fylla på lite vatten även i trädgårdsdammen.
 
 
Strandirisen har också slagit ut sin första blomma. Ljust, ljust blå och nästan genomskinlig. Alldeles bredvid den har två blad från min nyinköpta vita näckros kommit upp till vattenytan. Tänk om jag hinner få en blomma på den också i år! I dag ska jag hämta mina nya glasögon. Kommer världen att se helt annorlunda ut sedan?
 
 

2 kommentarer:

  1. Förmodligen ser du ännu mera tallfrömjöl ;)
    Så mycket vackert ni har i er trädgård. Näckrosorna är....det finns inte ord, så ljuvliga
    Här har vi inte den skönheten, utan måste ta båten till ytterskären för att se dem
    vilket vi gör så snart vi har möjlighet därtill!
    Lycka till med den vita näckrosen! och med dina nya glasögon!

    SvaraRadera
  2. Näckrosor är verkligen vackra, likaså strandiris, men dem får jag njuta av hos någon annan.
    Antingen 'live' hos bekant eller på bloggen, typ som hos dig, för någon damm kommer jag aldrig att skaffa mig,
    även om så jag gillar dammar kan man inte 'ha allt'.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera