onsdag 20 mars 2013

Vårdagsjämning 2012...suck




Tänk så olika det kan vara! Här sitter jag med eld i kaminen och utanför blåser det 11-12 sekundmeter och små snökorn virvlar i luften. Termometern visar på minussidan och fåglarna sitter intryckta i buskarna och väntar på dagens servering av talg, margarin,frön och äpplen. För precis ett år sedan blommade det för fullt i rabatterna, fjärilar flög omkring, trädlärkorna sjöng och maken bytte till sommardäck på bilen. I dag måste jag iväg på ett ärende tio mil bort och håller tummarna för att det verkligen bara blir en och annan lättare snöby.

7 kommentarer:

  1. Här är det inte bara små snökorn utan det har varit rediga snöbyar på morgonen och nu ser man inte något av de gröna gräsmattorna längre.

    Hoppas att det går bra med din bilkörning! Själv ska jag på en begravning i morgon och det är ca 5 mil dit, så jag vill inte, inte, inte ha mera snö.

    Trevlig onsdag!

    SvaraRadera
  2. Usch ja! Här i Stockholm har vi fått mängder med snö och det blåser så det viner i knutarna. Mina föräldrar drar ner till Öland på fredag för att kolla av vårt hus där. Jag gillar inte att de är ute och kör i det här vädret, men nu är det som det är... Ha en bra dag på Ön :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Kerstin! Det är min lediga dag och vårdagjämning, så jag tänkte då drar jag till Kerstin på Öland. Typiskt att du skulle iväg då! Vackra bilder du visar men nu kan väl inte våren tveka längre...? Kram Ingela som får ta mig an strykkorgen ett tag till då...

    SvaraRadera
  4. *spott!*

    *fräääs!*

    *argrött ansikte*

    *skrynklig panna*

    Jag ... är ... sååååååååååååå ... trött ... på ... den ... här ... vintern!!!

    SvaraRadera
  5. alla är trötta på detta väder.
    Vi hade ju nästan vår ett tag förut.
    Förra året detta datum står det i mon dagbok
    kaffe på min balkong. Det skulle jag nte vilja ha i dag

    SvaraRadera
  6. Hej Kerstin!

    Suck....

    Kör försiktigt!
    Kram
    /Ingemar

    SvaraRadera
  7. Sååå fruktansvärt trött på vintern! Och en påsk i snö känns INTE lockande... Fina bilder! (De skulle för övrigt passa utmärkt i vår fotoutmaning ;))

    SvaraRadera