onsdag 2 november 2011

Plusgrader

Skiner inte solen får man själv lysa upp tillvaron resonerar det här lilla trädet
Långt därute vilar en mäktig havsörn
Tistlarna är dekorativa avbrott  i allt det grå
Och plötsligt snubblar jag nästan över en blommande vallmo

Man kan inte sitta inne när det är 14 grader varmt ute. Det blev en promenad i går också. Maken läste högt ur bondepraktikan: Skiner ej solen så länge att man hinner sela en häst, blir det en ofantligt snörik vinter. Jag tittade nervöst mot den grå himlen hela dagen, men så plötsligt, precis i solnedgången, bröt solstrålarna fram så länge att jag gott och väl hade hunnit sela en häst. Skönt! Då slipper vi en snörik vinter igen! (Hm, hoppas jag). I dag måste jag ner till Borgholm och hämta en del trycksaker till julmässan. På fredag morgon ska allt vara klart!

5 kommentarer:

  1. God Morgon!
    Hoppas bondepraktikan har rätt, JAG skulle då inte ha något emot en ILLGRÖN vinter.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Låtom oss sätta vår lit till Bondepraktikan! Spär man på med den vetenskapliga analysen av jetströmmar, havsvattentemperaturer och annat jox lär den stundande vintern faktiskt inte bli av samma kaliber som fjolåret, påstår de som vet. Det hoppas jag verkligen, för jag minns väldigt tydligt snökaoset som rådde åt ert håll!

    Här är det mulet, mulet och åter mulet, men temperaturen är - som hos dig - riktigt behaglig. Igår tog jag en rask långpromenad och kände mig genast på ett mycket bättre humör än före :o)

    SvaraRadera
  3. Hej! Hoppas verkligen att bondepraktikan har rätt! Här har vi mulet väder men runt 10 plusgrader så det är riktigt skönt höstväder!
    Ha en fin dag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Kerstin :-)

    Glad är även jag för en snöfattig vinter! Usch, bara jag hör ordet och föreställer mig fryser jag!

    Kanske har du redan gett dig av till Borgholm du får i vart fall ha en bra dag!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen att Bondepraktikan har rätt! Inte en sån där hemsk vinter igen!!
    Men alla pratar om att det är en så mild höst just nu att jag kollade lite hur det så ut förra året. Precis likadant - fast mycket blötare! Vi hade en liten grund sjö mitt på gräset på baksidan, men just nu ser det bara fint ut där. Däremot i slutet på månaden, då låg snön tjock! Usch!!

    SvaraRadera