onsdag 9 juni 2021

Kvällspromenad


Så härligt att gå en runda i trädgården  just när solen försvinner bakom talltopparna. I dammen har näckrosorna slagit igen för dagen och sländorna sitter stilla någonstans inför natten.


I växthuset håller sig värmen kvar och jag stänger inte längre dörrarna inför natten. Salvian blommar för fullt och några grenar har letat sig in genom en glipa i glasskivorna. Gör ingenting tycker jag, bara mysigt när växterna tar för sig och trivs.




Utmed garageväggen har jag ställt några krukor med sommarblommor och det här randgräset, som har hängt med några år nu.


All lök trivs bra på Öland och det är så häftigt att mina, för länge sedan inköpta alliumlökar, sprider sig och dyker upp lite här och var.


Här är "Parken". Snart slår gullregnet ut och jag håller tummarna för att det kommer att surra av humlor då. Känns lite tveksamt. Det är ont om både bin och humlor.


Det är många steg från ytterdörren bort till växthusen. Med stigande ålder önskar jag att det skulle gå att trycka ihop alltihop en smula.


Så fint med irisarna i den lågt stående solen! Jag njuter en stund innan jag går in till kvällsteet.















 

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder du visar! Gjorde som dig igår, tog en runda i trädgården utan annat verktyg än en kamera!! Man blir ibland lite hemmablind och ser annars bara det som "måste" göras.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Så vackert.
    Härligt att vandra kring i trädgården på kvällskvisten och bara ta in allt det vackra.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Så härligt och ja jag håller med! Varför byggde vi växthuset så långt bort i trädgården??
    Härliga dagar och kvällar nu. Nog är Öland som vackrast just nu :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera