tisdag 27 april 2021

Långt mellan varven


Vi är i vänteläge. Vi väntar på att tre veckor ska gå från första sprutan (en vecka kvar). Vi väntar förstås på andra sprutan och framför allt, vi väntar på varmare väder! Och som jag har väntat på att den här löken som jag planterade för länge sedan ska gå i blom. Nu äntligen! Jag kommer inte ens ihåg vad den heter, men vacker är den.


All denna väntetid ägnar vi åt att titta på fåglar och alla vackra och märkliga moln. Här börjar det bildas mammamoln över Blå Jungfrun. Vi börjar kunna namnen på många molnformationer nu. Det har vi lärt oss av meteorologerna på SVT1.


Vackert är det, men det börjar bli dags för betydligt högre temperaturer. Vi väntar, som sagt!







 

3 kommentarer:

  1. Vi väntar också .....
    om vi verkligen kan komma till Öland om 3 veckor.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Intet är som väntans tider, heter det ju, men nog har vi väntat och väntat bra länge nu på att livet ska återgå till det normala. Om det någonsin gör det!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vi är nog många som väntar, främst på att pandemin ska vara över och tills dess väntan på sprutor. Jag väntar på min andra.
    Ha det bra!

    SvaraRadera