torsdag 4 februari 2021

Vad ska vi hitta på idag då?


Ja, vad gör man en sådan här dag, när snöbyarna ska dra in under hela dagen och nordanvinden blåser på. Passar på att laga mat för flera dagar förstås! Kom på att jag hade sparat ett recept, som kunde vara värt att prova.


Extra kul att plocka fram den gamla lergrytan från dess undangömda plats och lägga den i blöt en stund.


Så där ja! Fylld med fläskkarré, äpplen, röd lök, rosmarin, svartpeppar och salt plus en marinad av koncentrerad äppeljuice och soja. Jag petade i lite broccoli också. Det kan väl aldrig skada. Och så skjuts in i ugnen! Om några timmar vet jag om receptet ska läggas i sparahögen eller i pappersåtervinningen.







 

4 kommentarer:

  1. Jag har ingen lergryta, så jag får hitta på något annat.
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Bra idé att laga mat, roligt och bra att ha för framtiden också.
    Roligt med lergrytan. Jag hade en sådan en gång, men den försvann någon gång, tyvärr. Den var jättebra.
    Hoppas det blev ett gott resultat.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Åh, det blir säkert jättegott! Hade gärna gjort nåt liknande idag, men jag ska vara på VC kl 2 och sen är man inte hemma igen förrän vid tre. Och min gubbe vill ha sin middag redan vid 4 halv 5..... Men i morgon kanske!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. En lergryta har jag alltid önskat mig! Gör ju allt så mycket enklare och godare...ja du får gärna berätta om grytan blev god :) Här råder det torka på goda matrecept...
    Må fint där uppe på norra ön!
    Kram från Titti

    SvaraRadera