tisdag 15 december 2020

Så var Lucia avklarad


Så var Lucia avklarad. Det blev ett riktigt bra program på SVT1. Dagen efter fick vi en liten, liten gnutta ljus här på norra udden.


Klockan 9 på morgonen kunde jag se några rosa molnkanter! De första på någon månad känns det som.


Det halvmörker jag har vandrat i den sista tiden, var plötsligt en liten aning ljusare. Ganska tillfälligt visade det sig så småningom, men inte mindre uppskattat för det.




Riktigt vackert var det, nästan så jag inte ville gå in och dessutom blev det en hel del steg på "trippmätaren". Kan behövas inför den godishelg som stundar.









 

4 kommentarer:

  1. Jag tycker också att Luciaprogrammet på svt var ovanligt bra i år. Så stämningsfullt och vacker och väldigt fin sång.
    Även här upptäckte vi igår att himlen fortfarande är blå och att solen finns kvar.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Lucia är alltid så fint...
    Det var en stund SOL igår, inte klokt!!! Hönsen studsade runt och jag med :)
    Men idag har det varit mindre muntert om man säger så. HÄLLREGN!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Jag lyckades också se svenskt luciafirande på TV, så vackert.
    Längtar till Sverige extra vid dessa tillfällen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Tittar in igen för att önska en GOD JUL 🌲🎅

    SvaraRadera