måndag 7 december 2020


December och fortfarande 6-7 plusgrader. Någon enstaka morgon har det varit ett tunt islager på dammen, men det har snabbt försvunnit.


På mina promenader, där jag verkligen får parera vindstötarna ibland, är det väldigt lugnt och tyst. Någon koltrast varnar när jag kommer för nära och gräsänderna nere i viken är snabba på att hänga med i varningskören.


Jodå, jag hittar fortfarande en och annan blomma utmed stigen där jag går.


Annars är det mest torra stänglar, vackra på sitt sätt. I dag får det bli en innedag. Har just rivit ner gardinkappan i köket och kört igång tvättmaskinen. Fram emot eftermiddagen ska jag väcka strykjärnet ur dess törnrosasömn och fixa till gardinen. Jag tar inte så hårt på det där med julstök!









 

2 kommentarer:

  1. Ibland vet man knappt vilken säsong det är.
    Fina bilder!
    H adet bra!

    SvaraRadera
  2. Ich wünsche dir einen schönen Lucia Tag.
    Und auch eine schöne Weihnachtszeit.
    Auch wenn in diesem Jahr alles anders ist und Corona unser Leben bestimmt.
    Passt gut auf euch auf und ganz wichtig: bleibt gesund!

    Jag önskar er en trevlig Lucia-dag.
    Och ha en trevlig jultid också.
    Även om allt är annorlunda i år och Corona bestämmer våra liv.
    Ta väl hand om dig själv och viktigast av allt: håll dig frisk.
    Kram Marlise

    SvaraRadera