onsdag 10 juni 2020

Sommaren är här


Så blev det sommar. Hänsynsfull som jag är (ibland) vände jag kameran bort ifrån alla badande vid den här stranden igår.


Det här är verkligen min modell av trädgårdsskötsel. Varför kämpa med jord och tunga krukor? Ställ dem upp och ner och låt växterna inrama dem. Fiffigt , eller hur? Snart hör nog SVT av sig inför deras trädgårdsprogram nästa år.


Just nu har rådjuren dragit sig tillbaka från min trädgård för att föda sina kid ute i mera skyddad terräng. Så lugnet råder bortsett från de två tjurkalvar som gästade oss förra veckan. Som tur var hann de inte upptäcka dammen. Jag är verkligen livrädd för att få dammduken söndertrampad.


Dammen med det lilla porlande vattenfallet är min oas i tillvaron. En rogivande kontrast mot det hektiska turistlivet runt omkring, som nu ökar dag för dag.



4 kommentarer:

  1. Håller med om att det är verkligen rogivande med porrlandet från en fontän.
    Jag ska hålla utkik efter när du dyker upp i ett känt trädgårdsprogram. ;)
    Både du och jag bor på två populära öar. Det är både en fördel och en nackdel tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid önskat mig en damm, men jag fick ingen och det är kanske lika bra, för alla som har en talar om hur mycket jobb det är med dem. Det är likadant med pool. Någon sa att en pool är jobbigare än ett spädbarn.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha sommar i Sverige nu. Njut av detta!

    SvaraRadera
  4. Ja nu är sommaren här! På riktigt! Väntar med spänning på ditt trädgårdsprogram hi hi...det enkla är alltid det bästa :)
    Ha nu en skön helg och ta väl hand om dig.
    Kram från södra delen på ön & Titti

    SvaraRadera