fredag 5 juni 2020

Hur går det nu då?


Ja vad gör man nu, när man ska vara ytterst försiktig i möten med omvärlden? Läser om gamla böcker. De här har säkert stått minst tjugo år i bokhyllan, men nu, efter en läsning till, ska de vidare till någon lässugen alternativt soptippen.


Jag måste förstås kolla gubben också. Extra nervöst när han börjar pyssla med gräsklippare eller trimmer. Många av mina små älsklingar i trädgården har gått hädan på grund av dessa maskiner.


Jag kan sitta en stund i växthuset och se hur tomatplantorna växer......


….medan jag längtar efter att få träffa den yngre delen av familjen igen.  Speciellt förstås den minsta lilla klimpen, som nu mår bra efter sin hjärtoperation och fyller hela två månader om några dagar.



3 kommentarer:

  1. 5-årskalas idag ute på gården för säkerhets skull. En trippel cyklar för trillsen har vi köpt! Hoppas vädret håller sig lite växlande molnighet just nu. Sicken sötnos barnbarnet! Hjärta!

    SvaraRadera
  2. Jag har turen som har en granne som jobbar med böcker och hon håller mig med läsning, mer än jag hinner med faktiskt. Just nu läser jag 1793 och nästa, 1794, ligger på soffbordet och väntar.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Jag lyssnar en del på poddar och kan på samma gång handarbeta. Finns så många intressanta samhälls- och historiepoddar och radioteater. Något jag rekommenderar.
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera